Přejít na obsah

Case study: Získej milion na HitHitu!

Ahoj, jsem Petra, zakladatelka startupu EcoHaus a chtěla bych se s tebou podělit o tajemství úspěšného crowdfundingu. 

Prošla jsem si třemi kampaněmi na platformě HitHit, které mi přinesly celkem milion korun. Každá byla úplně jiná. Hned první z nich se povedla, druhá crowdfundingová kampaň byla ještě lepší. (ale třetí jsem podcenila)

Kampaně mi pomohly nejen se zahájením a rozšířením výroby mého produktu, ale také jsem díky nim vytvořila pevný základ pro budoucí růst podnikání.

První kampaň jsem odstartovala nečekaně díky vítězství ve startupové soutěži

Rozhodla jsem se do toho jít po vítězství v soutěži o nejlepší startup na Technické univerzitě v Liberci. V den finálních prezentací jsem oznámila start kampaně, aniž bych měla podrobně zmapované, jak platforma HitHit funguje. 

Crowdfunding byl odvážnou a riskantní cestou, ale zároveň jsem viděla příležitost k získání potřebných financí. Chtěla jsem si také ověřit zájem trhu o můj produkt.

Toužila jsem vyzkoušet HitHit už od přednášky Aleše Burgra. Ráda zkouším milion nových věcí, které mě zrovna nadchnou. Aleš mluvil o Skinners a jejich příběhu, o Vaškovi a Vaskách a jeho slova mě hodně inspirovala.

Bral všechno z té strategické stránky. Mluvil o marketingu a o tom, jak DVTV vybralo spoustu peněz během pár dní. Fascinoval mě skrytý svět značek, který jsem obdivovala. Jenže pak říkal, kolik úsilí je stálo vybrat peníze a kolik museli investovat do marketingu. 

Tvrdí se, že z cílové částky je 20–30 % marketingová investice. Neuměla jsem si vůbec představit, že Vasky vybraly 3 miliony a já bych měla dát 30 % z takové sumy na marketing. 

V té době to byly pro mě velké peníze a já jsem neměla na rozjezd podnikání nic. Rozhodla jsem se, že zkusím, jestli je možná crowdfundingová kampaň s minimálními náklady a maximálním výsledkem. 

Vasky byly už rozjetá firma, ale já s projektem teprve začínala. Nikdo neznal ani mě, byla jsem studentka. Cílem nebylo vydělat miliony, ale chtěla jsem si ověřit, co si budou lidé myslet o mém produktu a jestli budou prací papírky kupovat.

Tehdy jsem ani sekundu nepřemýšlela o jiné platformě. Zajímal mě jen HitHit, ale dneska už mám srovnání. Klidně si domluv konzultaci – ráda nasdílím svoje zkušenosti.

Nedoporučuji dělat kampaň bez přípravy a za pouhých 14 dní, ale věděla jsem, že když se neodhodlám teď, tak už nikdy.

Crowdfunding je skvělý nástroj, jak si ověříš, zda je tvůj nápad životaschopný