Přejít na obsah

Case study: Získej milion na HitHitu!

Zvládla jsem všechno téměř sama – šlo to, neměla jsem za sebou žádný zkušený tým

Zato jsem měla silnou motivaci a nenechala jsem se odradit žádnými překážkami. Prošla jsem si kampaní sice téměř sama, ale přesto bych ráda uvedla několik zdrojů pomoci. 

1. Užitečná komunikace s HitHitem: Spolupráce s odborníky z HitHitu byla zásadní. Jejich rady mi pomohly s optimálním nastavením kampaně a výrazně přispěly k úspěchu. Doporučili mi například nastavit realistický, ale ambiciózní finanční cíl a připravit kvalitní prezentační materiály.

2. PR zvýšilo viditelnost: Spolupráce s médii a využití PR článků již od prvního dne kampaně mi získalo potřebnou pozornost. Technická univerzita v Liberci mě podpořila rozesláním PR zprávy. 

Vytvořila jsem také atraktivní vizuály a marketingové materiály, které zdůrazňovaly ekologické přínosy produktu. 

Postování do facebookových skupin nevyšlo, protože propagační příspěvky mi smazali. Pokusila jsem se rozeslat vlastní tiskovou zprávu, ale neměla jsem dostatek kontaktů. 

3. Autenticitu mají lidé nejradši: Vytvořila jsem poloprofesionální video, které působilo lidsky a autenticky. Hodně jsem se bála a také jsem neměla prostor, kde bych mohla natáčet zadarmo. 

Oslovila jsem Asko studio, kde jsem půl dne fotila a natáčela pouze za promo a jejich dobrý pocit, že pomohli studentce. Moc jim za pomoc děkuji. 

Autentický přístup byl velmi úspěšný a vedl k navázání osobního kontaktu s podporovateli. Lidé ocenili, že studentka šla s kůží na trh, drželi mi palce a posílali peníze. 

Crowdfundingová kampaň skvěle funguje i bez drahého marketingu. Lidi chtějí podpořit lidi. Úplně nejvíc zabírají videa, která působí lidsky. Organické šíření se v mém případě ukázalo jako lepší než placená reklama.

Motivuje mě tvořivost a společná změna světa

Svou vášeň pro ekologii a udržitelnost jsem přetavila do úspěšného podnikání. Mým dalším krokem je sdílení zkušeností a podpora nadšených tvůrčích duší pomocí individuálního mentoringu a zajímavého obsahu na Herohero.   

Chci inspirovat svým příběhem zejména lidi, kteří stojí na začátku své podnikatelské cesty. Možná i trošku přešlapují na místě.  

V podnikání mě vedou moje hodnoty, mezi které patří upřímnost a otevřenost v tom, co dělám a sdílím. Neustále se učím a posouvám se dál. Ráda pomáhám ostatním, aby snáze dosáhli svých cílů a žili naplněný život. 

Baví mě setkávání s podobně smýšlejícími lidmi a toužím po vytvoření komunity, kde se budeme společně podporovat a růst.  

Moje firma EcoHaus vyrábí ekologické prací papírky, které jsou skvělou alternativou k tradičním pracím prostředkům. Cílem je nejen zlepšení efektivity praní, ale také snížení negativního dopadu na životní prostředí. Prací papírky jsou biologicky odbouratelné a naší firemní vizí je, že společně ušetříme tisíce tun plastu ročně.

3 klíčové kroky rozhodly o výsledku, ale napětí trvalo až do konce

1. Dosáhnutí určité částky: Crowdfundingová kampaň začala pomalu, ale po dosažení 30 % cílové částky jsme získali větší viditelnost díky zařazení do newsletterů HitHitu. Jednalo se o rozhodující moment, protože se rychle zvýšilo množství dárců a spustila se lavina příspěvků.

2. Transparentní komunikace: Pravidelné informování o tom, jak se situace vyvíjí, pomáhá udržet zájem lidí a dynamiku kampaně. Sdílela jsem jak úspěchy, tak i výzvy a problémy, na které jsem narazila, což moji podporovatelé velmi ocenili.

3. Promyšlené plánování rozpočtu: Přidala jsem při výpočtu částky potřebné k zahájení výroby 20 % navíc jako rezervu pro neočekávané výdaje. Opatření se ukázalo jako velmi prozíravé a pomohlo mi zvládnout nečekané náklady. 

Zapomněla jsem totiž na placení Zásilkovny a obalů. Důležité je myslet také na vystavení faktur, s tím mi pomohl UOL – mají tvorbu faktur zautomatizovanou. Nezapomeň, že kromě posílání faktur je třeba následujícího roku podat daňové přiznání.

Celých 45 dní bylo velmi intenzivních. Měla jsem nervy, záchvaty breku a čekala jsem v obavách, jak crowdfundingová kampaň dopadne. Ještě ve 37. dnu kampaně bylo vybráno kolem 200 000 Kč. 

Posledních 250 000 Kč jsem získala během posledních dnů. Určitě pomohla rozesílka e-mailu od HitHitu a článek v Liberecké drbně. Stres vystřídala radost. 

Objevil se však problém, se kterým jsem na začátku vůbec nepočítala. Naštěstí jsem zvládla situaci vyřešit. Přestože se zhruba o 3 měsíce opozdilo dodání odměn, lidé tento fakt přijali dobře díky mojí otevřené komunikaci po celou dobu kampaně. 

Podrobná čísla ukazují úspěch mojí první kampaně

Vybráno: 462 789 Kč 

Doba trvání: 45 dní

Počet podporovatelů: 676

Náklady (na prototyp, obaly atd.): cca 10 000–20 000 Kč, další náklady spojené s vývojem, výrobou jsem hradila až při validaci projektu a úspěchu, jednalo se o částku v řádech vyšších desítek–stovek tisíc

Hlavní odměny: balíčky pracích papírků levněji než při uvedení na trh, speciální dárky pro první podporovatele, exkluzivní zážitky s týmem EcoHaus

Klíčové aktivity: sociální sítě, PR články, přímé e-maily s novináři, odpovídání na rozhovory, osobní setkání s podporovateli po skončení kampaně 

Průběžně jsem všem podporovatelům psala a informovala je, jak se crowdfundingová kampaň vyvíjí. Když skončila, všem jsem zavolala, abych jim poděkovala ještě jednou a více osobním způsobem.

Crowdfundingová kampaň mi přinesla cenné zkušenosti. Chceš je využít?

Díky své první kampani jsem si splnila sen a získala důležité poznatky. Naučila jsem se, jak vypadá správně nastavená crowdfundingová kampaň, srozumitelná komunikace s podporovateli a efektivní využití marketingových a PR nástrojů. Hodně mi to pomohlo ve druhé kampani, která dosáhla cílové částky během pouhých 8 dní.

Svoje znalosti nyní předávám dál. Pokud hledáš někoho na pomoc s přípravou úspěšné crowdfundingové kampaně, jsem tady. Nabízím ti konkrétní a ověřené rady a tipy. Dám ti také manuál od HitHitu, který jsem dostala.

Uvažuješ o vlastním projektu? Doufám, že tě můj příběh povzbudí a posune na tvojí cestě k úspěchu. Jestli máš otázky a chceš poradit, ráda ti pomůžu – stačí si domluvit konzultaci přes Calendly. Nabízím individuální mentoring pro každého, koho láká crowdfundingová kampaň.

Zajímá tě pokračování? Přidej se na Herohero a přečti si pokračování