Přejít na obsah

3 kroky k úspěšnému škálování firmy

Startupy mají většinou rychlý růst. ✨ Nejsou to „klasické“ firmy, které pomalu rostou třeba 10 let. Na druhou stranu je pro startupy těžší, aby se udržely na trhu dlouhodobě. 

Firma EcoHaus dosáhla během prvních dvou let na obrat zhruba 30 milionů korun a na tak vysoké číslo jsme se dostali bez investora. Co bylo klíčem k našemu úspěchu? Promyšlené škálování.

V podnikání se používá slovo „škálování“ k vyjádření popisu růstu firmy. Škálování firmy je proces, při kterém firma roste a rozšiřuje své aktivity, aby zvládla vyrábět více produktů, obsluhovat více zákazníků a dosahovat vyšších tržeb. Pokud chceš na trhu nejen přežít, ale také prosperovat a rozvíjet se, nauč se škálovat. 🌝

Cílem škálování je umožnit firmě vydělávat více peněz, aniž by zároveň musela úměrně tomu zvyšovat svoje náklady. To je obvykle možné díky zlepšení stávajících procesů a rozšíření nabídky produktů.

Škálování firmy je náročná cesta, která vyžaduje dobrou strategii a chytré rozhodování. Tady jsou tipy, které se mi osvědčily: 

 

1. Získávání věrných zákazníků 

Hlavním motorem růstu každé firmy jsou zákazníci. Přemýšlej však nejen o hledání nových zákazníků, ale také o tom, aby si firma udržela ty stávající. Slevy nejsou jediný způsob, jak může firma zaujmout. Další možností, díky které přilákáš nové zákazníky, je jedinečná nabídka. Představ si, že nabídneš produkt tak, aby v očích zákazníků vypadal přitažlivě a lišil se od jiných produktů na trhu. 🤍 Snaž se nalákat lidi nejen cenou.